Krefeld şehrindeki seyyar ve günlük bakım hizmeti kurumuna ziyaret

06.10.15 tarihinde Koordinasyon Bürosu Krefeld şehrindeki seyyar ve günlük bakım hizmeti kurumu olan Pflege Optimal’e bir ziyaret gerçekleştirdi. Kurumun bir ortağıyla birlikte sahibi ve yöneticisi olan Ali Çelik ile verimli bir görüşme yapıldı. 16 senedir bu kurumu işleten Çelik tecrübelerini paylaştı. Önce seyyar bakımla işe başlamışlar 6 senedir de günlük bakım hizmeti vermektedirler. Günlük bakımda yaşlılar sabahları evlerinden alınıyorlar ve kuruma getiriliyorlar. Burada kahvaltı, çay kahveden sonra gazete okuma programına geçiliyor. Gün içerisinde hafıza oyunları, gezintiye çıkma, sohbet vb. aktiviteler düzenlenmektedir. T.V. var olmasına rağmen hiç açılmıyor, yaşlıların bire bir diyalog ve sohbet etmelerine imkan tanınıyor. Bazı yaşlılar haftanın beş günü bazıları bir-iki günü geliyorlar. Saat beşten sonra evlerine geri götürülüyorlar. Almanya’da bu tür günlük bakım hizmetlerinden Türkiye kökenli vatandaşların faydalanmadığını dile getiriyor Çelik.
‘Hedef yaşlılar yurdu değil, özümüze uygun çözümler bulmaktır’ diyen Çelik 2 sene önce ise Willich kentinde ikinci bir şubelerini açmışlar. Bu şubede sadece seyyar bakım hizmeti verilmekte iken merkez hastalara günlük bakım hizmeti de verilmektedir.
Bakım konusunda kültür hassasiyeti göstermenin önemine de değinen Çelik, bunun Alman bakım kurumları ve Alman personeli tarafından sadece domuz eti yememe konusuyla sınırlı algılandığından da şikayetçi. Kadın yaşlıların erkek bakıcı istememeleri, eve girince ayakkabı çıkarma vb. konularda da bakıcı personelin yetiştirilmesi gerektiğini dile getiriyor.
Çelik, kendi kurumlarının ayırıcı vasıfları olarak şu özellikleri sıraladı: Esneklik, güler yüzlülük, dürüstlük.
35 elemanın çalıştığı kurumda 4 Türkiye kökenli işçi bulunmaktadır.
Meslek eğitimi alan 9 gencin içinde ikisi Türkiye kökenli. Bu konuda Türk gençlerinin yaşlılar bakımı mesleğini öğrenmelerinin önemi de görüşmede dile getirildi. Aynı kültüre sahip olan personelin sayısının artması gerektiği sonucuna varıldı. 
Müşterilerinin yaklaşık %20’sinin Türkiye kökenli olduğunu söyleyen Çelik Almanya’daki bakım hizmetleri kurumlarının meslek çatı organizasyonunda  da 15 yıldır fahri Yönetim Kurulu üyeliği yapmaktadır. Katıldığı kongrelerde daha çok  ‘‘Misafir işçinin’[göçmenlerin] de bakıma ihtiyacı var’ konulu seminerler vermektedir.
Çelik, Almanya’nın bakım hizmetlerinden faydalanmak isteyen vatandaşların şehirlerinde bulunan ‘Pflegedienst’lere direk başvurabileceklerini ve geri kalan bütün evrak işlerinin, hastalık sigortalarıyla görüşmelerin bu kurumlar tarafından yapılacağını dile getirdi.




Sonraki Sayfa: Duisburg’da bulunan 'Haus am Sandberg' huzurevinin sakinleriyle Kurban Bayramını kutladık

Önceki Sayfa : Gelsenkirchen'de bakım hizmetleri işletmecisi İlhan Bükrücü ile toplantı